Beskrivelse

Antal og navne på rejsende:
2 voksne (Nadine Voigt og hendes kæreste)

Køretøj:
Carado CV540

Rejseperiode:
3 uger i marts 2023

Kilometer tilbagelagt:
ca. 3.400

Udgangspunkt:
Leutkirch im Allgäu (Tyksland)

Destination:
Toscana (Italien)

Stops på vejen:
Sarnen, Grindelwald, Lauterbrunnen, Zermatt, Comosøen, Milano, Levanto, Cinque Terre, Firenze, Asciano, Arezzo, Saturnia, Rimini, Dolomitterne

Særlige forhold:
Camping for begyndere

Nadine Voigt, også kendt som MISS SACHSEN 2020, elsker at opdage verden. Som entusiastisk bjergbestiger og naturelsker drager hun ofte på eventyr i naturen. Med sin uddannelse i turisme og event management kombinerer hun sin kærlighed til rejser med sin professionelle baggrund. Sammen med sin kæreste tog hun for nylig på deres første roadtrip sammen for at opleve fordelene ved camping. Denne tur vækkede lysten til at udforske verden yderligere - på fire hjul fra nu af.

Tilbage fra sin rundrejse har Nadine vidunderlige rejseminder og tips med i bagagen. Hun deler de vigtigste af dem med os:

De mest betagende steder:

Blandt alle de vidunderlige steder, vi har besøgt, er der især to, der har brændt sig fast i vores hjerter. Det første er Marina Di Corniglia - en charmerende lille bar i Corniglia, en af de charmerende landsbyer i Cinque Terre. Der nød vi den bedste Aperol på den smukke terrasse med udsigt over havet.

Anden pladsen går til Saturnia. De varme kilder midt ude i ingenting i Toscana. Hvert sekund fosser 800 liter 37,5 grader varmt, mineralrigt vand ud af jorden her - et sandt naturfænomen!

Yndlingscampingplads:

Vores yndlingscampingplads var helt klart "Punto Natura Coltivazione Biologica di olio". Denne naturlige campingplads lå i en duftende olivenlund og gav os en betagende udsigt over det toscanske landskab. Her kunne vi slappe af og nyde livet i fulde drag.

Bare sluk:

Med udsigt til alle de maleriske steder og landskaber var vi direkte i ferie-mode fra første sekund. Derfor slappede vi meget af og nød de vidunderlige øjeblikke som par i overensstemmelse med mottoet "Slow Travelling". Det glemmer man ofte i hverdagen. At spille trivia var en konstant favorit og forårsagede altid latterkramper. Men at læse og føre rejsedagbog var også blandt vores yndlingsbeskæftigelser.

Højdepunktet:

Vores absolutte sightseeing-højdepunkt var det majestætiske Matterhorn i Schweiz. Som bjergelskere havde vi allerede besteget adskillige toppe, men Matterhorn med sine 4.478 meter over havets overflade fascinerede os. Vi tog en vandretur gennem det tilstødende skiområde, mens vi beundrede det imponerende bjerg i ro og mag.

Kulinarisk camping:

Det hele ligger i mixet! Uanset om det er på restaurant eller hjemmelavet, spiller mad en central rolle i vores liv. Under vores eventyr fandt vi en perfekt balance mellem de to. I autocamperen kastede vi os over lækker pasta og krydrede karryretter. Selvfølgelig er der næppe noget bedre end at købe friske ingredienser til dem på et italiensk marked om foråret.

Men vi elsker også at prøve forskellige lokale restauranter. Hvert land har sit eget køkken - på en rundrejse er det en god idé at prøve det hele. Det er præcis, hvad vi har gjort: fra schweizisk ostefondue til klassikeren: stenovnsbagt pizza i Italien - ingen steder smager det bedre!

Uundværlige gadgets i camper vanen:

Der var tre gadgets der var helt uundværlige. Først og fremmest vores ekstra vanddunk, som gjorde det muligt for os spontant at blive et par dage længere på vild camping, hvis vi havde lyst til det. Så havde vi en stemningsfuld lyskæde med til at skabe lidt ekstra hygge i camper vanen. Og sidst, men ikke mindst, var vores praktiske indkøbsnet uundværlige til at opbevare frugt og grønt sikkert og pladsbesparende.

Det hyggeligste hjørne i camperen:

Vores yndlingssted i camperen var uden tvivl sengen. Hver morgen åbnede vi bagdørene og lod solen vække os. Det var den perfekte start på dagen, omgivet af naturens skønhed og den følelse af grænseløs frihed, som dette roadtrip gav os.

KONKLUSION

Vores første roadtrip sammen var et uforglemmeligt eventyr, der bragte os endnu tættere sammen. Friheden, de mange forskellige steder, vi besøgte, og de uforglemmelige oplevelser undervejs har kun øget vores kærlighed til camping. Vi ser allerede frem til den næste tur og føler en endnu stærkere længsel efter at få vores egen autocamper så vi kan opleve flere uforglemmelige eventyr.

FIND FORHANDLER

download
Download
oplysninger

Få hurtigt og nemt alt at vide